Thursday, February 26, 2009

KEMBALI

Alhamdulillah,
Aku baru kembali
Dari satu perjalanan yang sangat indah
Satu perjalanan yang mensucikan hatiku
Satu perjalanan mengenal ALLAH
Satu perjalanan mencintai ALLAH

Satu perjalanan yang kusangka begitu jauh
Tapi rupa-rupanya begitu dekat
Kusangka Tuhanku begitu jauh
Tapi rupa-rupanya lebih dekat dari urat nadiku

Rupa-rupanya Tuhanku ada di hatiku
Rupa-rupanya Tuhanku sangat mencintaiku
Rupa-rupanya Tuhanku sangat menyayangiku
Rupa-rupanya Tuhan sangat memaafkanku

Indah itu Tuhanku
Sabar itu Tuhanku
Damai itu Tuhanku
Jujur itu Tuhanku
Adil itu Tuhanku

Ya ALLAH Ya Badii
Ya ALLAH Ya Shabuur
Ya ALLAH Ya Salaam
Ya ALLAH Ya Mukmin
Ya ALLAH Ya ‘Adl

Subhaallah,
Di mana wajahku berpaling
Di situlah wajah-Mu Tuhan
Ya ALLAH
Ampunilah aku sesungguhnya
Aku hamba-Mu yang lalai
Sesungguhnya CINTA hatiku sudah memanggil
Agar aku kembali pada-NYA
Amin Ya Rabbualamin.

-Liza Ali (Shah Alam -12/1/2009)
(Dedikasi buat yang dikasihi Pak Ary Gunanjar Agustian, Pak Legisan Sukimin, Dato’ Hussamuddin Yaacob, semoga ALLAH S.W.T merahmati diri mereka dan kita semua. Salawat & salam ke atas Nabi Muhammad S.A.W junjungan besar kita dan bacakan surah Al fatihah kerana itu adalah sebaik-baik doa. Amin.)

- Sajak ini saya tulis sebaik sahaja saya pulang dari Training ESQ pada 9-11 Januari 2009.



1 comment:

Abang Long said...

Salam sayang wahai Puan Liza.

Nama Liza telah disenaraikan didalam Blog Abang Long.

Sila jawab sejujurnya.

TERIMA KASIH