Friday, July 18, 2008

CAMERON MAKIN GERSANG





Setelah 3 hari berkampung di PWTC, minggu ni saya berkampung pula selama 3 hari di Cameron bersama team Pa&Ma. Hari pertama sampai saya tinggal di sebuah apartment sederhana yang sangat selesa dan lengkap dengan peralatan memasak. Sewanya murah saja RM200 semalam. Lepas check in, saya dan yang lain bergegas ke Brinchang untuk alas perut. Selesai makan di KFC kami merayap di pasar malam. Hujan tidak mematahkan semangat kami. Chayok! Chayok!..ehem mentang-mentang dah gi Korea.

Cuaca? Langsung tak sejuk..tapi malam memang sejuk. Yang kurus eloklah pakai baju panjang dan tebal sikit. Tapi yang gebu macam saya ni...lemak-lemak yang ada cukup untuk memanaskan badan. Yang jelas tanah Cameron makin gersang kerana terlalu banyak hutan yang sudah ditebang untuk pertanian dan penempatan.

Di pasar malam, saya mabuk tengok sayur-sayuran, buah-buahan, strawberi dan jagung manis. Lepas borong sakan, kami balik ke apartment dan sedia menu yang sudah saya rancang sejak dari KL lagi. Strawberi coklat dan sup sayur. Malam itu kami makan keledek rebus, jagung rebus, strawberi coklat dan sup sayur.

Yang paling best masa kami sibuk masak, anak Ita terkunci dalam bilik saya. Kelam kabut satu rumah. Nasib baik ada rescue 911, en Johar datang dengan segugus kunci rumah...akhirnya Aiman berjaya dikeluarkan. Kelakar cemas betullah malam tu.

Esoknya kami check in di Equatorial Hotel di Brinchang. Sebenarnya kehadiran kami di sini ialah untuk sessi Brainstorming untuk 2009. Biasalah kerja penerbitan ni memang kena bekerja in advance. Di samping tu, kami juga buat shooting ulang tahun di ladang teh. Kalau nak tengok lebih banyak gambar menarik, dapatkan pa&ma september dan oktober.

No comments: